تهفرهقهی ناو حیزبی مهدخهلیهکان گهیشتۆته حاڵهتێ که چهندین بڵاوکراوه و نوسراو لهسهر ههڵهکانی یهکتر بڵاودهکهنهوه چهندین پێگهیان له تۆڕی ئینتهرنێت کردۆتهوه بۆ لێدانی یهکتری لهکاتێکدا ههمویان گۆشکراوی یهك قوتابخانهن ئهویش قوتابخانهی ئیرجائه، ههمیشهش دهڵێن تهفرهقه و حیزبایهتی حهرامه بهڵام ئهوهش حاڵیانه که چهندین گرووپ و کۆمهڵیان لێبۆتهوه یهکتری به گومڕاو داهێنهرو سهرلێشێواو دهناسێنن، جههل و گومڕایی وا لهگهڵ خۆی بردوون که سهریکێشاوهته سهر شتگهلێکی خراپ که ئهمهی خوارهوه نمونهیهکه لهوانه.
یهکێك لهو بڵاوکراوانهی لهسهر (ربیع بن هادی المدخلي) نوسراوه کتێبێکه باس له کۆمهڵه ههڵهیهك دهکات که ووشهگهلێکی بهکارهێناوه بۆ خوای گهوره ناشێ و لایهقی خوای گهورهو میهرهبان نیه نهبیستراوه ئهم ههڵانه له کهس له ئههلی سوننهت و جهماعهت، کتێبهکه نوسراوی که سێکه بهناوی (أبی عبدالله السلفي) لهژێر ناونیشانی (القواصم فی العقیدة و المنهج) باس له چهندین ئینحیرافی (ربیع المدخلي) دهکات لهوهڵامدانهوهی کۆمهڵێ پرسیار بهبهکارهێنانی چهندین ووشهی ناشایسته بۆ خوای گهورهو میهرهبان ئهمانهش چهند نمونهیهکن:
((الله يفقه الواقع ...أدرك ربّنا...ربّنا درويش...ربنا ما يناطح...ربّي عسكري كبير...لسان ربّنا... الله مو فنان...طاح الله مات الله ...الله مرجئ)).
قال ربيع المدخلي في مناقشة دارت بينه وبين بعض طلبة العلم من الإمارات في بيته بمكة بتاريخ 25 جمادى الآخر 1426هـ في مسألة وقوعه في الإرجاء فغضب وقال: (( الله مرجئ؟!، الرسول مرجئ؟!، الصحابة مرجئة؟!))!
قال السائل: على قولك يا شيخ، راح يقولون: الشيخ ابن باز ما يفقه الواقع؟
قال ربيع المدخلي: ((الشيخ يفقه الواقع، لكن ما يفقه الواقع كله مثل الله!!!؟)).
وقال ربيع المدخلي: ((ثم لا نُهَوِّن من أمر الشرك...فأي انحدار يلحق هذا الإسلام من الإنسان من هذا أن يعبد القردة والفَرْج والصنم والحجر والشجر هذا خطير ما هو ساذج هذا أمر خطير، أمر خطير جدّاً، ولهذا أدرك خطورته!!!؟ ربّنا تبارك وتعالى، فأرسل من أجله الرسل، وأنزل له الكتب، وأرسل له كرام الأنبياء، أولي العزم يحاربونه)).
قال ربيع المدخلي بقوله – معلقاً على من يرمي دعاة التوحيد بأنهم دراويش - فقال: ((يعني ربّنا درويش؟!!! والرسول درويش؟!!! يا جماعة اتقوا الله، الآن الذي يحارب هذه الأشياء يقولون: درويش، وهذه دروشة !!!)).
وقال ربيع المدخلي: (( لكن ما عرف، لا حاكم، لا حاكم إلا الله بس، ربّي بس عسكري كبير، ما يُعْبَدُ؟!!!، وما فيه عبادة ؟!!! نستغفر الله، ونتوب إليه، والله يصورا ربّي كأنه حاكم كبير، كأنه بس جاء يحكم)).
ئهمهش ووتهی چهند زانایهکی پایهبهرز لهسهر ئهم ههڵانه له کتێبهکه دهگوێزینهوه:
قال إبن القيم – رحمه الله – في إعلام الموقعين: (( ومعلوم أن تلك الألفاظ لا تَفِي بما تَفِي به النصوص من الحكم والدليل وحسن البيان، فتولد من هجران ألفاظ النصوص، والإقبال على الألفاظ الحادثة، وتعليق الأحكام بها على الأمة من الفساد ما لا يعلمه إلا الله، فألفاظ النصوص عصمة وحجة ، بريئة من الخطأ والتناقض والتعقيد والاضطراب)).
ولقد أنكر إبن القيم– رحمه الله - هذه الألفاظ على الله تعالى كـ(الفقيه، العاقل) وغيرها بقوله في بدائع الفوائد: (( وإذا عرفت هذا فله من كل صفة كمال أحسن اسم وأكمله وأتمة معنى، وأبعده ، وأنزهه عن شائبة عيب أو نقص، فله من صفة الإدراكات: العليم الخبير، دون العاقل الفقيه والسميع البصير دون السامع والباصر والناظر)).
قال شيخ الإسلام إبن تيمية (رحمه الله) في الرد على البكري: ((فالمعاني الثابتة بالكتاب والسنة يجب إثباتها، والمعاني المنفية بالكتاب والسنة يجب نفيها، والعبارة الدالة على المعاني نفياً وإثباتاً إن وجدت في كلام أحد، فظهر مراده من ذلك، رتب عليه حكمه، وإلا رجع إليه فيه)).
پاکی و بێگهردی بۆ خوای گهوره و میهرهبان، بهڕاستی جێگای سهرسامیه چۆن کهسێك به شێخی گهورهی مهدخهلیهکان ناوزهند دهکرێ ئهم ههڵانه له زاری دهردهچێ بهرامبهر به خوای گهوره سبحانه و تعالی، سهیره که مهدخهلیهکان به کوێری دوای کهسانێك کهوتوون که ئهمه نموونهی ئهدهبیانه بهرامبهر به خوای گهوره.
خوێنهری بهڕێز مهبهستی ئێمه لهم بابهتانه ئاگادارکردنهوهی خهڵکی موسڵمانه له کوێرانه دواکهوتنی کهسانێکی دوور له ڕێگای سهلهفی صالح ئهگهرچی خۆشیان بناسێنن به سهلهفی، لهکۆتاییدا داواکارم له خوای گهوره هیدایهتی ههموولایهکمان بدات.
غهریب بهرزنجی پێگهی مینبهر
0 تێبینیهکان:
إرسال تعليق